Praktinė – pažintinė veikla “Žemė – mūsų planeta”

11 gegužės, 2024

Gegužės 10 d. priešmokyklinio ugdymo mokytoja J.Astrauskienė vedė praktinę-pažintinę veiklą "Žemė - mūsų planeta". Veiklą vykdyta organizuojant Vilniaus miesto savivaldybės finansuojamą visuomenės aplinkosauginio švietimo projektą "Išgirsk širdimi, ką gamta pakuždėjo. Vaikų ekologinio raštingumo ugdymas žaliosiose edukacinėse erdvėse". Veiklos metu vaikai sužinojo, kas yra saulės sistema, kiek planetų ją sudaro, kuo ypatinga mūsų planeta Žemė, kada Žemėje diena - kada naktis, iš ko sudarytas Žemės paviršius, per kiek laiko Žemė apsisuka apie savo ašį ir t.t. Tiek daug įdomių faktų vaikai sužinojo apie mūsų planetą - tokia graži ir ypatinga mūsų Žemė. Mokytoja vaikų paklausė - ko reikia, kad gyventi žemėje būtų gera ir smagu. Vaikai pradėjo vardinti: vandens, oro, medžių, žolės. Mokytoja priminė vaikams, kad gyventi žemėje būtų miela ir gera - reikia ją saugoti, tausoti ir neteršti. Vaikai buvo pakviesti pažaisti žaidimą „Išrūšiuok“. Visas "atliekas" šauniai išrūšiavę į joms skirtus konteinerius, vaikai buvo pakviesti atlikti dar vieną smagią užduotį su išmaniosiomis bitutėmis - robotais. "Berželių" grupės ugdytiniai turėjo užprogramuoti „bitutes“ taip, kad jos tiksliai ir kryptingai judėtų prie šiukšlių miesto žemėlapyje ir jas surinktų. Po užduočių vaikai pakvieti į kitą patalpą, kurioje jų laukė jau paruošti "šiukšlių konteineriai" ir išmėtytos šiukšlės, kurias vaikai turėjo teisingai surūšiuoti - plastikas, popierius. Po užduoties mokytoja kartu su vaikais aptarė, ar teisingai buvo surūšiuotos atliekos ir kaip svarbu Po šios užduoties bendram šokiui „Žemė antra mama“. Po šokių, stebėjimų, eksperimentavimų ir užduočių atlikimo mokytoja vaikams pasiūlė patiems pasigaminti savo saulės sistemą : Saulę ir Žemę. Vaikai į procesą labai įsitraukė. Pasiskirstę į dvi grupes pradžioje pripūstus balionus aptvarstė sudrėkintu gipso tvarsčiu ir tapė - viena grupelė Saulę, kita - Žemę. Vaikams labai patiko.